125 jarig jubileum

14-12-2018

125 jaar jong
Onze school bestaat dit jaar maar liefst 125 jaar.
Ondanks haar hoge leeftijd is Het Anker nog altijd vol energie en gaat ze helemaal met haar tijd mee!
Dit 25e lustrum mag natuurlijk niet onopgemerkt voorbij gaan.
Vrijdag 14 december gaan we dat daarom vieren met een bruisend feest voor alle leerlingen!

Geschiedenis
Sinds 1987 heet de school Het Anker. Eerder bekend onder de naam CNS. En daarvoor in de volksmond de Gereformeerde School genoemd.
De school opende haar deuren in 1893. Deze eerste christelijke lagere school in Hasselt startte toen met 70 leerlingen in het kerkgebouw aan de Hoogstraat.
Daarna verhuisde de school naar gebouwen aan de Nieuwstraat en de Gasthuisstraat.
De school op de huidige plek aan de van der Vechtlaan was het eerste eigen gebouw.
Ruim 50 jaar inmiddels alweer en een vertrouwd beeld op een vertrouwde plek in Hasselt.
125 jaar oud maar nog steeds springlevend.

Hier onder een foto van de school bij het 50 jarig jubileum.

Nieuws ⟩ archief